Klanten vertellen: “Met de Gezondheidsstudio proberen we mensen langer gezond te houden”

afbeelding van Lonneke van de Ven
Door Lonneke van de Ven op donderdag 16 juni 2016
Textual Branding

Steeds vaker zien we berichten in de media over een gezonde levensstijl: gezond eten, voldoende bewegen, het hanteren van de juiste werkhouding, etc. Mensen zijn vandaag de dag veel met hun gezondheid bezig. Volgens Sebastiaan de Kroon, communicatieadviseur van Tergooi in Hilversum, is dit erg goed, omdat onze gezondheid iets is waar we zuinig op moeten zijn. Dit is dan ook een van de redenen waarom Tergooi naast het het primaire doel van een ziekenhuis, het beter maken van patiënten, ook de focus is gaan leggen op het langer gezond houden van mensen. Hiervoor is de Gezondheidsstudio ontwikkeld. Getting Social heeft bijgedragen aan één van de onderdelen van de Gezondheidsstudio, namelijk het online platform. Ik stelde Sebastiaan een aantal vragen over de Gezondheidsstudio.

Wat is de aanleiding voor het ontwikkelen van de Gezondheidsstudio?

“Het primaire doel is dat we buiten de reguliere ziekenhuiszorg om actief willen zijn om mensen zo lang mogelijk gezond en fit te houden waardoor zij ook gelukkiger zullen zijn. Daarnaast gaan de kosten van de zorg de komende jaren flink stijgen. De Gezondheidsstudio draagt bij aan een oplossing voor dit maatschappelijke probleem door te investeren in de gezondheid van mensen. Bovendien brengen we mensen zo op een positieve manier in contact met Tergooi.”

Wat houdt de Gezondheidsstudio precies in?

“De Gezondheidsstudio is een initiatief van Tergooi waarmee we ons vanuit het ziekenhuis niet alleen op zieken richten, maar ook op gezonde mensen. Naast de fysieke bijeenkomsten die we eerder al onder de noemer Gezondheidsstudio organiseerden, wilden we ook een online omgeving creëren waarop kennis, ervaringen en adviezen gedeeld kunnen worden rondom gezondheidsthema’s. Hiervoor hebben we de hulp van Getting Social ingeschakeld. Op het platform kunnen mensen bijvoorbeeld de kijk op gezondheid vinden van specialisten van Tergooi, maar uiteraard ook van andere experts en betrokken zorgpartners. Daarnaast worden er verschillende activiteiten georganiseerd, zoals sprekersavonden, filmavonden en kookworkshops. De Gezondheidsstudio zoekt zo offline en online naar plekken, momenten en manieren om gezondheid te bevorderen in de regio.”

Waarom hebben jullie voor de naam Gezondheidsstudio gekozen?

“De Gezondheidsstudio is een combinatie van de woorden ‘gezondheid’ en ‘studio’. Het woord ‘studio’ heeft hierbij een dubbele betekenis: allereerst verwijst het naar een creatieve werkplaats, maar daarnaast ook naar Hilversum als mediastad. Via Gezondheidsstudio.com creëren we ook online een ‘Gezondheidsstudio-plek’ die bijdraagt aan de gezondheid in de regio.”

Wat willen jullie in de toekomst bereiken met het online platform van de Gezondheidsstudio?

“In fase 1 van de ontwikkeling van het online platform op Gezondheidsstudio.com hebben we in samenwerking met Getting Social alle kennis, ervaringen, adviezen, etc. die men normaal alleen in een offline omgeving opdeed naar een online omgeving vertaald. Deze fase is nu afgerond. In fase 2 gaan we over nieuwe dingen nadenken: waar kunnen we als Gezondheidsstudio van Tergooi via ons online platform nog extra bijdragen aan het dagelijks leven van mensen? We denken hierbij aan (nieuwe) samenwerkingen met zorgpartners, de ‘gezondheidscommunity’ die actief is op Gezondheidsstudio.com en de doelgroep in de regio. Uiteraard zal Getting Social ons blijven ondersteunen in de doorontwikkeling van het platform voor de Gezondheidsstudio.”

Sebastiaan, hartelijk bedankt voor het interview en succes met de volgende stappen.
Heb jij een online idee dat uitgevoerd moet worden of ben je nog zoekende naar de juiste online oplossing? Wij helpen je graag! Bel naar 040 - 21 80 599 of stuur een mailtje: info@gettingsocial.nl

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!