Prins Autogassystemen B.V. lanceert “LPG-platform” in Duitsland, Frankrijk en Spanje

afbeelding van Lonneke van de Ven
Door Lonneke van de Ven op donderdag 14 april 2016
Textual Branding

In 2014 heeft Getting Social met Prins Autogassystemen B.V. het informatieve platform www.prins-afs.com gelanceerd. Inmiddels zijn we ongeveer twee jaar verder en is het platform ook in Duitsland, Frankrijk en Spanje geïntroduceerd. Ik interviewde Angelique Berden, Marketing Manager van Prins Autogassystemen B.V., over het bedrijf en de (internationale) ervaringen met het platform.

Zou je in het kort kunnen vertellen wat Prins Autogassystemen B.V. nu eigenlijk doet?

Prins Autogassystemen B.V. is een bedrijf dat zich al 30 jaar bezighoudt met het ontwikkelen van alternatieve brandstofsystemen, zodat voertuigen minder schadelijke stoffen uitstoten en het milieu minder belast wordt. Autogas- en aardgassystemen zijn hier voorbeelden van. Wij leveren onze systemen aan ons internationale netwerk bestaande uit importeurs en inbouwstations en zij richten zich vervolgens direct op de klant die een auto wil laten ombouwen.

Waarom hebben jullie ervoor gekozen om naast de algemene bedrijfswebsite een apart platform te ontwikkelen voor autogasrijders?

Consumenten willen andere dingen weten dan bedrijven. We hopen met dit platform de juiste informatie te verstrekken en met consumenten in gesprek te gaan als ze aanvullende vragen hebben. Het is een laagdrempelige manier van communiceren over een onderwerp waarvan veel mensen niet weten dat het bestaat en wat het voor ze kan betekenen. Van alle alternatieve brandstoffen (dus behalve benzine en diesel) heeft autogas, oftewel LPG, verreweg het grootste marktaandeel. LPG is zeer gunstig voor zowel het milieu (CO2 en fijnstof) als de portemonnee. Eigenlijk ook omdat we ons niet langer alleen op importeurs en inbouwstations wilden richten, maar ook rechtstreeks op de consument, is het platform www.prins-afs.com ontwikkeld.

Wat is de rol van dit platform dan?

Het gaat dus om een platform waarop mensen geïnformeerd worden over rijden op autogas. Geen technische tekeningen of ingewikkelde uitleg, maar juist informatie over wat rijden op autogas inhoudt, wat het betekent voor je portemonnee, wat de voordelen voor het milieu zijn en wat de ervaringen van anderen zijn. Daarnaast bevat dit platform een calculator waarmee op eenvoudige wijze berekend kan worden hoe veel geld je persoonlijk spaart wanneer je op LPG rijdt. Op basis hiervan kan vervolgens een offerte aangevraagd worden en kan de consument in contact worden gebracht met een plaatselijke dealer. Consumenten ontdekken op deze manier dat LPG een veel schonere en goedkopere brandstof is. Om al dit soort informatie helder op het netvlies van de consument te krijgen, zijn we dit platform gestart.

Wat heeft Getting Social hierin betekend?

Getting Social is onze partner voor het opzetten, uitwerken en onderhouden van zowel de Nederlandse als de Duitse, Franse en Spaanse versie van het platform. Daarnaast hebben zij ons van kennis voorzien op het gebied van vindbaarheid (SEO en SEA) en de koppeling met social media.  

Wat zijn de ervaringen met het platform in Nederland?

We merken dat het platform in Nederland veel bezocht wordt en dat het mensen daadwerkelijk helpt om informatie op te doen over rijden op autogas. Daarnaast wordt de drempel veel lager om te berekenen wat de voordelen van autogas voor jezelf zijn en is men eerder geneigd om een offerte aan te vragen.

Waarom is de website nu ook gelanceerd in Duitsland, Frankrijk en Spanje?

Duitsland, Frankrijk en Spanje zijn niet alleen landen die bekend zijn met rijden op LPG, maar die ook groeimogelijkheden met zich meebrengen. Consumenten in deze landen hebben dan ook dezelfde informatiebehoefte als wij Nederlanders en daarom is dit platform ook voor hen een uitkomst. De platformen zijn onlangs gelanceerd en tot nu toe worden deze goed ontvangen. Over het totale succes kan nog niks gezegd worden, maar de bezoekers stijgen nog iedere dag. We hebben er daarom vertrouwen in dat de consumenten van goede informatie voorzien worden en te spreken zijn over het platform.

Hoe denk jij na over de verdere rol van internationalisering?

Het concept is zo opgezet dat het gemakkelijk uitgerold kan worden naar andere landen. We hebben nog een aantal landen op ons lijstje die hiervoor in aanmerking komen, maar wanneer we hier iets mee gaan doen, is nog onbekend.

Angelique, hartelijk bedankt voor je interview. Ben je ondertussen nieuwsgierig geworden en wil je zelf meer informatie opdoen over autogas? Neem dan een kijkje op het platform. Wellicht heb je zelf ook een goed “online idee” dat nog uitgevoerd moet worden? Wij helpen je daar graag bij!

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!