10 jaar Twitter; het Twittergebruik van Getting Social toen en nu

Door Richard Heesen op dinsdag 22 maart 2016
Eigenaar, online strateeg

Gisteren bestond Twitter precies 10 jaar. Reden om eens stil te staan bij ons eigen Twitter-gebruik en wat Twitter nu eigenlijk voor Getting Social heeft betekend.

Een nieuw medium, nieuwe kansen

De oprichter van Twitter, Jack Dorsey, plaatste op 21 maart 2006 de allereerste tweet ooit, toen Twitter nog Twttr heette. Wat van oorsprong diende als online sms-systeem is na tien jaar uitgegroeid tot een van de belangrijkste nieuwsmedia wereldwijd.

Ruim twee jaar na deze tweet, toen het netwerk ook in Nederland zijn intrede maakte, begon ik  mezelf in Twitter te verdiepen en daarmee vooral in de kansen die dit netwerk te bieden had. Het is puur toeval, maar mijn eerste tweet heeft wel iets weg van de tweet van Jack Dorsey, al zeg ik het zelf.

Als Social Media coach was ik meteen ge├»nteresseerd in dit snel groeiende social media netwerk. Een paar maanden later gaf ik dan ook al mijn eerste Twitter workshop voor Syntens, gevolgd door vele andere workshops, bijeenkomsten en projecten op het gebied van internet en sociale media. In deze workshops leerde ik mensen uit het bedrijfsleven Twitter te gebruiken om relevante content te verspreiden en hierdoor nieuwe verbindingen te leggen. Door te zoeken op voor jou relevante onderwerpen en vervolgens personen die hier iets mee te maken hebben te gaan volgen, kun je content bij de juiste personen onder de aandacht brengen. Hierdoor breng je jezelf, je bedrijf en je werkzaamheden meer onder de aandacht met als doel hier natuurlijk  opdrachten uit te halen.  
Inmiddels zijn we zeven jaar verder en ben ik nog steeds erg fan van Twitter. Twitter biedt gewoon erg veel mogelijkheden om je content gericht te verspreiden en dat is dan ook waar ik het medium op dit moment vooral voor gebruik.

De eerste tweets van de gezichten achter Getting Social

Tijd om een paar jaar terug in de tijd te gaan. Wat vertelden wij in onze eerste tweets?
In de eerste tweet van Marcel wilde hij zijn volgers graag advies geven op het gebied van muziek:  

Later, toen we samen Getting Social hadden opgericht, werd Twitter soms gebruikt om met elkaar te communiceren:  


 

Ivo gebruikte Twitter meteen om te laten zien waar hij op zijn werk mee bezig was. Niet perse om content te verspreiden, maar wel om zijn werkzaamheden bij anderen onder de aandacht te brengen:

En dan nu mijn eigen Twitter-geschiedenis. Van het verspreiden van algemene content tot specifieke onderwerpen:

... Dat er nog vele succesvolle Twitter-jaren mogen volgen! 

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!