Verbeterde vindbaarheid: wij nemen je deze zorg uit handen!

Door Richard Heesen op donderdag 02 juni 2016
Eigenaar, online strateeg

De afgelopen tijd hebben we gemerkt dat steeds meer klanten met hun online vindbaarheid aan het tobben zijn. Ze willen graag meer bezoekers genereren op hun website, maar hebben niet de tijd en de kennis in huis om dit zelf te doen. Wij hebben de oplossing!

Anderen gingen je voor

ACI BV, een Microsoft CRM leverancier, is een voorbeeld van een klant waarbij wij het verbeteren van de online vindbaarheid op ons hebben genomen. Wat houdt dit precies in? Kort gezegd een combinatie van 4 uur SEO en 2 uur SEA per week. Ik richt Google Adwords campagnes in (SEA) en Lonneke zorgt voor de achterliggende landingspagina’s (SEO). Ik zorg voor remarketing in de vorm van advertenties die je op internet achtervolgen (SEA) en Lonneke schrijft relevante content in de vorm van kennisbankartikelen en blogjes (SEO). In totaal besteden we samen dus 6 uur per week aan het verbeteren van de online vindbaarheid van www.aci.nl. Het leuke hieraan is dat deze uren al van begin af aan zijn vruchten afwerpen: er is een mooie stijging te zien in het aantal websitebezoekers en waar het uiteindelijk allemaal om draait: nieuwe leads.

SEA en SEO: het een kan niet zonder het ander

SEA en SEO zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In de ideale situatie wil je niet of nauwelijks gebruikmaken van SEA, simpelweg omdat dit geld kost. Echter, SEA is vaak nodig om SEO te verbeteren of andersom: ze versterken elkaar. Wanneer je website SEO-technisch gezien niet bovenaan komt te staan in de zoekresultaten van Google, zal SEA ingezet moeten worden om te zorgen dat dit wel gebeurt. Daarnaast duurt het met SEO langer om bovenaan te komen, waardoor er vaak wordt gekozen voor een combinatie van beiden. Met behulp van Google Adwords kun je namelijk wanneer je (voldoende) betaalt eigen advertentieteksten in Google laten verschijnen. Echter, wanneer je met Google Adwords aan de slag gaat, is het belangrijk dat er een bijpassende landingspagina achter de advertentie zit. Dit wil zeggen dat deze pagina informatie bevat over hetgeen waar in de advertentietekst over gesproken wordt. Hieraan kan Google zien dat de informatie in de advertentie aansluit bij de informatie op de webpagina en daarvoor word je vervolgens beloond. Het schrijven van zo’n landingspagina valt onder SEO, maar is dus noodzakelijk wanneer je aan SEA doet.
Uiteindelijk zullen de betaalde activiteiten worden afgebouwd en zal SEO het met de minimale hulp van SEA afkunnen. Zo komt de focus meer te liggen op het schrijven van blogs en kennisbankartikelen. Hiermee zorgen we voor goede content op de website die vervolgens door Google geïdentificeerd kan worden.

Businesspakket online vindbaarheid

Onze dienst met betrekking tot het vergroten van online vindbaarheid hebben wij ondergebracht in een businesspakket online vindbaarheid. Wil jij meer rendement uit je website halen zonder dat je daar zelf actief mee bezig hoeft te zijn? Getting Social heeft de kennis in huis voor het starten van de juiste campagne wat betreft zoekmachineoptimalisatie.

online vindbaarheid

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!