Een hogere click through rate

Voorheen werden Keyword Density of PageRank als algemene leidraad beschouwd door Google om websites te beoordelen, maar deze termen zijn echter allang achterhaald. Deze methoden werden toendertijd gebruikt om te beoordelen of de inhoud van een website wel overeenkwam met hetgeen personen zochten.

Het algoritme van Google is tegenwoordig veel verder. Het neemt de zoekvraag van een persoon niet klakkeloos over maar interpreteert deze. De Click Through Rate (CTR) is een nieuwe methode om de kwaliteit van een pagina te beoordelen.

Een website zal hoogstwaarschijnlijk niet betrouwbaar zijn als Google 500 mensen naar een website stuurt, maar 495 bezoekers de website al na een paar seconden verlaten. De zoekmachine wil in dat geval niet dat de volgende 500 bezoekers ook naar een onbetrouwbare website gestuurd worden en brengt daarom deze website weer een stukje lager in de zoekresultaten. Een website waar bezoekers langer blijven en waar bezoekers flink doorklikken zal waarschijnlijk wél interessant zijn en wordt dan logischerwijs omhoog gebracht door Google.

Op die manier kan het dus voorkomen dat een website op het eerste oog niet geoptimaliseerd lijkt, maar wel boven jouw website eindigt. De kans is dan aanwezig dat deze website een hogere CTR heeft een een lagere bounce rate (bezoekers die zonder interactie je site verlaten).

Het is dus van belang om te zorgen dat bezoekers langer op je website blijven en meerdere pagina’s bezoeken. Zorg ervoor dat je direct antwoord hebt op de vragen van je bezoekers en dat het design van je website toegankelijk is.




 

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!