Hogere kwaliteit content

Iedere website valt of staat met de content. Je zou denken dat het niet mogelijk is te scoren op een bepaalde zoekterm zonder dat deze ergens terug te vinden is op je website. Echter is het tegenovergestelde waar. Het kan namelijk zijn dat je concurrent op positie één staat op een bepaalde zoekterm, terwijl deze zoekterm niet één keer op de pagina voorkomt.

De reden hierachter is dat Google een zoekterm niet meer klakkeloos overneemt, maar deze interpreteert. Zo weet de zoekmachine wanneer jij op Apple zoekt, je waarschijnlijk op zoek bent naar een laptop of smartphone, en niet naar een stuk fruit. Dit doet het door naar context te kijken. Laten we even een extreem scenario schetsen:

Als op een pagina over technologie, Iphone 5, scherm, app, foto’s en functies wordt verteld, kan Google afleiden dat het hier met Apple te maken heeft, zonder dat de bedrijfsnaam ook maar één keer voorkomt.

Hetzelfde kan het geval zijn met je concurrent. Alhoewel het zoekwoord misschien niet één keer voorkomt op de pagina, kan Google toch afleiden wat de organisatie doet en het boven jou plaatsen. Voor jou dus zaak om in je content niet alleen letterlijk het zoekwoord overal te verwerken, maar gebruik te maken van LSI (Latent Semantic Indexing)-termen, zodat Google beter de context kan bepalen.

 

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!