Online ontmoetingsplekken om offline
activiteiten te versterken! 

Communities
Oplossingen om mensen online met elkaar in contact te laten komen

Een community legt online verbindingen tussen een groep mensen. Dit kunnen selecte groepen zijn, zoals werknemers, maar ook openbare groepen, zoals klanten. Kenmerkend voor communities is dat zij het gevoel van verbondenheid bevorderen, de communicatie (zowel de kwaliteit als de snelheid) bevorderen en zorgen voor feedback. Het biedt mogelijkheden tot co-creatie, samenwerking en kennisdeling. Getting Social helpt u met het beter faciliteren van groepen mensen en deze mensen te betrekken bij en te verbinden aan uw organisatie. 

B2B community

Efficiënt communiceren begint hier

Communicatie in de B2B sector was tot voor kort behouden tot een enkeling binnen de organisatie. Slechts de communicatiemanager, directeur of perschef had contact met de buitenwereld. Personeel op bijvoorbeeld de Research and Development (R&D) afdeling was uiteraard wel op de hoogte van technische ontwikkelingen, maar direct contact met de gebruikers van hun product was kort geleden ondenkbaar! Stel je nu eens voor dat de R&D-er wél direct contact heeft met de gebruiker van het product dat hij ontwikkeld heeft. Wat zou dat betekenen voor nieuwe ontwikkelingen?
In een B2B community leggen wij online verbindingen die er zonder internet (bijna) niet zouden zijn. Het gaat hier niet alleen om contact tussen mensen, maar ook verbindingen tussen machines en mensen en machines en machines. Efficiënt communiceren is dan ook het doel. Internet of Things is een sterk opkomende ontwikkeling en met een aanvullende B2B community profiteer je extra van deze ontwikkelingen. Zo zijn er al bedrijven waarbij hun klantenservice en website aan worden gepast als een apparaat een storing doorgeeft. De gebruiker, die vanaf hetzelfde IP-adres communiceert en zoekt op de website van het product, krijgt dan direct de gewenste informatie over de storing waarna de klantenservice direct weet waar het over gaat als deze klant contact opneemt. Onze ideale opslossing is een intranet waar klanten en hun producten en/of diensten ondereel van zijn, dat is in onze ogen een optimale B2B community!

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!