Online ontmoetingsplekken om offline
activiteiten te versterken! 

Communities
Oplossingen om mensen online met elkaar in contact te laten komen

Een community legt online verbindingen tussen een groep mensen. Dit kunnen selecte groepen zijn, zoals werknemers, maar ook openbare groepen, zoals klanten. Kenmerkend voor communities is dat zij het gevoel van verbondenheid bevorderen, de communicatie (zowel de kwaliteit als de snelheid) bevorderen en zorgen voor feedback. Het biedt mogelijkheden tot co-creatie, samenwerking en kennisdeling. Getting Social helpt u met het beter faciliteren van groepen mensen en deze mensen te betrekken bij en te verbinden aan uw organisatie. 

Klantcommunity

Klanten aan de eigen "keukentafel"

 

Om de concurrentie een stap voor te blijven is het tegenwoordig belangrijker dan ooit om (potentiële) klanten aan je bedrijf of organisatie te binden. Een klantcommunity maakt continue interactie mogelijk met en tussen (potentiële) klanten op een online platform dat door het bedrijf of de organisatie gefasciliteerd is. Een klantcommunity is daarom uitermate geschikt om (potentiële) klanten aan uw bedrijf te binden. U zou het daarom kunnen zien als een online keukentafel; door klanten uit te nodigen aan de keukentafel biedt u transparantie en staat u open om op een persoonlijke wijze het gesprek aan te gaan. 

Hoe zo’n community precies wordt ingericht is afhankelijk van de klant. Mogelijkheden waaraan u kunt denken zijn het kunnen plaatsen van en reageren op berichten, een forum, een chatfunctie en een vraag en antwoord mogelijkheid. Dit alles met als doel om de informatievoorziening tussen klanten te vergemakkelijken en hen online met elkaar én uw bedrijf te verbinden.

 

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!