Online diensten om uw werk onder de 
aandacht te brengen bij uw klanten!

Marketing
Oplossingen om onder de aandacht te komen

Tegenwoordig is er zo veel informatie op internet te vinden dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Door deze enorme hoeveelheid informatie is het steeds lastiger om onder de aandacht te komen. Om te zorgen dat uw website of webshop de aandacht trekt en blijft trekken, kunnen er verschillende marketinginstrumenten worden ingezet. Hierbij kunt u denken aan het inzetten van social media, het optimaliseren van uw website in Google door middel van SEO en SEA, online branding en interactieve e-mailmarketing. Dit alles met als doel om zowel het bezoekersaantal als de verkopen te laten stijgen. 

Community management

Community management gevormd naar uw bedrijf of organisatie

Community management is een erg breed begrip waar lastig één definitie aan toe te kennen is. Waar het eigenlijk om gaat is dat een betrokken groep mensen rondom uw bedrijf of organisatie wordt gecreëerd en onderhouden. Deze 'groep' kan uit verschillende subgroepen bestaan: volgers op Twitter, likers op Facebook, maar ook werknemers en klanten. Community management is belangrijk, omdat het uw bedrijf of organisatie in beeld brengt en houdt, en een positieve uitstraling rondom uw naam kan opbouwen. 
Ieder bedrijf en iedere organisatie vraagt om een ander soort community management. Bij een klein bedrijf is het bijvoorbeeld gemakkelijker persoonlijk contact te onderhouden met werknemers, terwijl bij een groot bedrijf eerder banden moeten worden gelegd tussen verschillende afdelingen. Getting Social gaat voor u op zoek naar een community management beleid dat bij uw bedrijf of organisatie past. Vervolgens zullen wij u ondersteunen in het voeren van community management of de taak volledig voor u uit handen nemen. 

Online marketing van uw community

Om ervoor te zorgen dat mensen buiten uw bedrijf of organisatie actief betrokken blijven, is het gemakkelijk ze naar een online platform toe te trekken. Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van platformen die al beschikbaar zijn, zoals Facebook of Yammer, maar het is ook mogelijk een eigen platform te laten bouwen. Mensen naar je platform toelokken doe je door het zichtbaar te maken. De meest efficiënte manier is een combinatie van social media marketing (verspreiden en adverteren op social media netwerken) en het gebruik van Google Adwords. Dit is niet zo gemakkelijk als het lijkt, maar vereist enige kennis (het is niet voor niks dat er 'examen' gedaan kan worden in Google Adwords). Getting Social heeft deze kennis in huis en begeleidt u graag bij de online marketing van uw community.

Activiteit stimuleren en behouden

Nadat er een community is opgebouwd, komt de volgende lastige taak: activiteit stimuleren en behouden. Een community is niets zonder levendigheid, zonder content. Het gaat erom dat u zelf content plaatst, maar ook conversaties en discussies aanwakkert. Het geeft een positief effect om te reageren op posts van uw actieve gebruikers, omdat zij dan weten dat ze gezien en gewaardeerd worden. Corrigeren wanneer een conversatie uit de hand dreigt te lopen mag, maar zorg ervoor dat u altijd de postieve flow behoudt. Wij begrijpen dat niet iedereen hier tijd voor heeft, zin in heeft, of over een creatief brein beschikt. Content creatie en stimulatie van activiteit kunt u dan met een gerust hart over laten aan de community managers van Getting Social. Door middel van verschillende tools en kennis creëren wij content voor uw community. Dit hoeft niet te betekenen dat u zelf geen controle meer heeft over de content die wordt geplaatst. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat wij voor uw community interessante content opzoeken, waarna aan u automatisch toestemming voor daadwerkelijke plaatsing wordt gevraagd. 

Het blijft niet bij een platform

Een platform is een eerste stap, maar sterk online community management vraagt om meer. Community management wordt doorgevoerd in veel meer aspecten van uw organisatie. Om een zo groot mogelijke groep te bereiken, is het goed om op meer dan één plek vindbaar te zijn. Denk hierbij aan tweets, waarin u linkt naar uw weblog, platform of website, maar ook aan het versturen van nieuwsbrieven (e-mailmarketing) of het maken van YouTube video's waarin uw werknemers vertellen over wat zij betekenen voor uw bedrijf of organisatie. 

Vergeet uw interne organisatie niet!

Vaak hebben ook werknemers behoefte aan een (online) community. Het scheelt een hoop e-mails, omdat vanuit een centrale plek een mededeling kan worden gedaan waarop direct gereageerd kan worden. Denk hierbij ook aan het centraal delen van bestanden: hoe vaak komt het wel niet voor dat in een e-mail de bijlage of een ontvanger vergeten wordt? Daarnaast is een online community voor uw werknemers een gemakkelijke manier om met elkaar in contact te blijven, wat niet alleen leidt tot efficiënt werken, maar ook de werksfeer bevordert. Een dergelijke interne community kan gemakkelijk alleen toegankelijk gemaakt worden voor mensen binnen uw bedrijf en organisatie, en kan dus gesloten blijven voor de buitenwereld. 

Getting Social ontwerpt en verzorgt uw community management strategie

Getting Social heeft verstand van community management en kan u adviseren hoe u dit succesvol op uw bedrijf of organisatie kunt toepassen. Wij hebben verschillende community managers in huis die voor u een concrete strategie op kunnen zetten.  Dit wordt in samenwerking met u gedaan, zodat de nieuwe community management strategie geheel naar uw wensen en doeleinden gevormd is.

 

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!