De digitale toegangspoort naar de
informatie die uw klant zoekt!

Portals
Oplossingen om informatie te delen

Een portal is letterlijk de poort naar een verzamelplek van informatie. Vanuit deze verzamelplek wordt vaak doorgelinkt naar andere plekken waar informatie te vinden is, bijvoorbeeld websites. Het doel hiervan is dat een internetgebruiker via zo'n portal allerlei informatie kan vinden op het internet. Een portal is daarom te vergelijken met een startpagina en is zeer geschikt om informatie - met welk doel dan ook - te verspreiden en/of onder de aandacht te brengen. 

Mijn-omgeving

Iedereen kent het wel en maakt er gebruik van: Mijn-omgevingen. Een mijn-omgeving is een website waarop u inlogt en persoonlijke gegevens terug kunt vinden. Een voorbeeld hiervan is de My Vodafone app: u logt in met uw 06-nummer en wachtwoord en komt op een pagina waar u kunt zien hoe het er voor staat met uw verbruik in de betreffende maand. Een ander voorbeeld is wanneer u inlogt op de website van uw ziektekostenverzekering. Hier ziet u precies terug welke declaraties u hebt ingediend, welke kosten er zijn gemaakt, etc. Een mijn-omgeving kenmerkt zich dus doordat er persoonlijke gegevens op terug te vinden zijn. Het wordt daarom ook wel een persoonlijk dashboard genoemd.

Het doel van een mijn-omgeving

Waarom creëren bedrijven nu eigenlijk een mijn-omgeving? Allereerst omdat het gemakkelijk is en controle oplevert. Denk eens aan bovenstaand voorbeeld van de website van uw ziektekostenverzekering. Door in te loggen, bent u zelf in de gelegenheid om online declaraties in te dienen. Deze declaraties zijn strikt persoonlijk, waardoor deze niet in een open webomgeving gedaan kunnen worden en een mijn-omgeving noodzakelijk is. Wanneer er dankzij een mijn-omgeving meer taken door de klant zelf gedaan kunnen worden, is dat efficiënter voor het bedrijf. De tweede reden, en dit is meteen de reden waarom mijn-omgevingen op het moment zo populair zijn, is dat deze omgeving een bedrijf inzicht geeft in het gedrag van de klant, waardoor zij hier gericht op kunnen inspelen. Het einddoel hiervan is meer conversie.

De relatie met je klanten verbeteren

Wanneer iemand is ingelogd op een website kan er letterlijk bij worden gehouden wat deze persoon uitvoert, waar hij of zij in geïnteresseerd is, welke aankopen er worden gedaan, etc. Al deze gegevens worden opgeslagen waarna er naar een tijdje wordt gekeken of er conclusies getrokken kunnen worden. Heeft een klant bijvoorbeeld voornamelijk interesse in één bepaalde productgroep zoals keukenaccessoires of kun je aan het surfgedrag zien dat iemand graag online dameskleding koopt? Als klant X iedere maand twee pakken luiers bestelt, kan hij wellicht ook geïnteresseerd zijn in fruithapjes, of als blijkt dat klant Z helemaal fan is van Nespresso kan de nieuwste smaak misschien ook wel aan hem worden aanbevolen. Banners en andere advertentiemogelijkheden op websites kunnen door deze informatie op de interesses van klanten worden aangepast, waardoor er content getoond kan worden die interessant is voor die specifieke klant. Hiermee hoopt men uiteindelijk de conversie te verhogen.

Acquia Lift

Personalisatie is vandaag de dag al niet meer weg te denken uit de digitale wereld. Wij verwachten dan ook dat het aantal mijn-omgevingen de komende tijd verder zal toenemen en dat gegevens van klanten steeds slimmer kunnen worden ingezet om zo op de behoefte van klanten in te spelen. Om onze klanten deze mogelijkheid te bieden, maken wij gebruik van Acquia lift, een tool van het moederbedrijf van Drupal. Hierdoor maken we gebruik van de kracht van Drupal en kan personalisatie hier volledig in worden geïntegreerd. Veiligheid speelt hierbij uiteraard een belangrijke rol. 

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!