De digitale toegangspoort naar de
informatie die uw klant zoekt!

Portals
Oplossingen om informatie te delen

Een portal is letterlijk de poort naar een verzamelplek van informatie. Vanuit deze verzamelplek wordt vaak doorgelinkt naar andere plekken waar informatie te vinden is, bijvoorbeeld websites. Het doel hiervan is dat een internetgebruiker via zo'n portal allerlei informatie kan vinden op het internet. Een portal is daarom te vergelijken met een startpagina en is zeer geschikt om informatie - met welk doel dan ook - te verspreiden en/of onder de aandacht te brengen. 

Social CRM

Als je er bent, hebben ze je niet nodig; als ze je nodig hebben, denken ze niet aan je!

Tags, triggers en timing zijn drie sleutelwoorden die wat betreft Getting Social centraal staan in de huidige communicatiewereld. Met de juiste zoekwoorden (tags) is het namelijk mogelijk om relevante informatie (triggers) te vinden die je op het juiste moment in contact (timing) kunnen brengen met (potentiƫle) klanten. De juiste informatie komt hierdoor op het juiste moment terecht bij de juiste persoon, en dat is precies wat je als bedrijf wil bereiken. Helaas werkt het in de praktijk heel anders. Het lijkt wel of de meeste bedrijven alleen maar communiceren door grote hoeveelheden data over de digitale wegen te gooien, zonder dat zij zich afvragen wat de waarde van deze data is voor individuele klanten. Nieuwsbrieven, Twitterkanalen, websites, bijna al deze media worden gebruikt voor massacommunicatie, terwijl de individuele klant vandaag de dag centraal staat. Juist internet en sociale media zij erg geschikt in deze persoonlijke communicatie, het heet niet voor niets sociale media en niet massa media zoals TV en radio.

Wij geloven in systemen die interne en externe kennis met elkaar kunnen verbinden. Interne kennis; de kennis die medewerkers van een klant hebben. Externe kennis; informatie die extern wordt verspreid en relevant is voor een specifieke klant. Dergelijke systemen worden ook wel sociale CRM systemen genoemd. Een CRM systeem is een applicatie die het beheren van klantgegevens eenvoudig en overzichtelijk maakt. Door het systeem worden klantgegevens omgezet in tags die extern, bijvoorbeeld via Google, naar relevante informatie zoeken voor een specifieke klant. Deze informatie wordt vervolgens naar de interne medewerker(s) gestuurd, waardoor zij deze met behulp van bijvoorbeeld een persoonlijke nieuwsbrief naar bedrijf X kunnen sturen. Hierdoor kun je als bedrijf zijnde beter inspelen op de behoeftes van klanten wat leidt tot slimmer en efficiĆ«nter ondernemen. Kortom, massacommunicatie maakt plaats voor personalisatie.

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!