Wij helpen u met:

Het realiseren van een digitaal product waarmee u uw doelstellingen sneller en beter kan realiseren. Met onze onze out-of-the-box denkwijze vertalen wij uw wensen in concrete online oplossingen.

Short tail en long tail SEO

Zoekmachine optimalisatie: scoren in Google

Zoekmachineoptimalisatie, of ook wel Search Engine Optimization (SEO), is één van de meeste belangrijke processen dat een bedrijf kan ondergaan in het belang van een search marketing campagne. Getting Social is expert op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Onze uitgebreide kennis van zowel on-page als off-page zoekmachineoptimalisatie garandeert u dat uw website een toenemende online zichtbaarheid zal ervaren door de verbeterde plaats in zoekmachine resultaatpagina's.

Waardevolle inhoud en voldoende omvang

Een van de onderdelen van SEO is de juiste keus van zoekwoorden, verwerkt in alle tekstuele aspecten van de site: title tags, body tekst, metadiscription, metatags, maar ook omschrijvingen van afbeeldingen of tags bij een blog mag u niet vergeten. Dit lijkt misschien onbelangrijk, maar Google indexeert websites onder andere aan de hand van deze tekstuele elementen. De SEO van Getting Social zorgt ervoor dat uw gehele website geoptimaliseerd wordt, waarbij geen enkel tekstelement vergeten is.

Niet alleen de inhoud van de content, maar ook de omvang van de content is belangrijk. Google, maar ook de internetgebruiker, moet kunnen achterhalen waar uw website over gaat. Het is daarom van belang dat uw website een minimum hoeveelheid tekst bevat. Getting Social schrijft voor u een websitetekst die zowel Google als de gebruiker genoeg informatie biedt. 

Short tail keywords vs. long tail SEO

Nog niet zo lang geleden maakten we er nog een sport van om websites vol te stoppen met keywords, waarbij Google Rankings het scorebord was van deze continu durende race. Het willen scoren op short tail keywords is echter niet meer de meest effectieve SEO manier.

Met de komst van Google Instant (het automatisch aanvullen van de zoekopdracht), zoekt de internetgebruiker veel meer gedetailleerd. Ruim 70% procent van de Google zoekopdrachten is long tail (bron: SEOmoz). Dit betekent dat een zoekopdracht uit meer dan vier woorden bestaat. Er wordt niet simpelweg gezocht op het woord ‘laptop’, maar bijvoorbeeld op 'lichte laptop lange batterijduur’.

De long tail SEO brengt vele voordelen met zich mee. Adverteren op een longtail zoekopdracht is goedkoop. Algemene kernwoorden zoals 'schoen' zijn prijziger dan meer beschrijvende zoekopdrachten zoals 'rode Nike mannen sportschoen'. Een langere zoekopdracht brengt ook minder concurrentie met zich mee. Omdat de internetgebruiker specifieker zoekt, is de kans groter dat hij op uw website klikt. Wanneer iemand zoekt op 'sushirestaurants in Breda met vrienden', worden restaurants in andere steden al uitgesloten. Hiermee vindt de internetgebruiker waarschijnlijk eerder waarnaar hij echt op zoek is, wat weer leidt tot meer conversie.

Content creatie is de gemakkelijkste manier om te kunnen scoren op long tail zoekopdrachten. Het meest geschikte middel om content te creëren op verschillende onderwerpen is bloggen. Maar let op: je kunt niet zomaar ieder onderwerp oppervlakkig bespreken. Het is van belang dat je gedetailleerd en diepgaand schrijft. Maak bijvoorbeeld geen blog met een onderwerp als: ‘Wat is SEO?’, deze horen thuis in bijvoorbeeld een kennisbank of FAQ. Gebruik in je blog meer concrete onderwerpen zoals: ‘Hoe optimaliseer ik mijn website voor zoekmachines?' of 'Hoe behaal ik meer conversie uit mijn website?'. Lezers van je blog hebben vaak al de basisinformatie, dus hou het spannend voor ze.

Up-to-date SEO met Getting Social

Getting Social maakt gebruik van innovatieve en duurzame zoekmachineoptimalisatie oplossingen. Ook zorgen wij ervoor dat wij op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van zoekmachineoptimalisatie, zodat we onze klanten de meest up-to-date services kunnen bieden.

“Wat is een mooie website zonder bezoekers?” 

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!